Schapen scheren, surfen en een wijntje..... - Reisverslag uit Heerhugowaard, Nederland van Jolanda - WaarBenJij.nu Schapen scheren, surfen en een wijntje..... - Reisverslag uit Heerhugowaard, Nederland van Jolanda - WaarBenJij.nu

Schapen scheren, surfen en een wijntje.....

Blijf op de hoogte en volg Jolanda

19 Februari 2013 | Nederland, Heerhugowaard

Nou daar komt ie dan mijn volgende verhaal: Ik kom terecht in Slope Point en ik kreeg een eigen hutje met een veranda en ik had de hut voor mij alleen. Heerlijk hoor! Ik ontmoet Boukje en ga met haar naar Curio Bay om te zien hoe de yellow eyed pinquins uit de baai kwamen en tussen de bosjes verdwenen. Het was hylarisch om te zien hoe ze al huppend over de rotsen vooruit kwamen. In een stroompje zag ik hoe slierten vetplanten met zuignappen zich aan de rotsen klampten en zelfs niet loskwamen als er een enorme golf kwam. Super fascinerend om te zien. In het hostel ontmoet ik Ester uit Frankrijk en Nadine uit Duitsland en we raken in gesprek over de oorlog en wat er ook im Frankrijk is gebeurt en is verzwegen. Ester is half Israelisch en heel fel hier over en woont daarom in Israel. Het is een zwoele avond en we eten bij mij op de veranda! Nu komt het: We dachten allemaal lekker rustig het boerenleven en in stilte wakker worden..... ECHT niet! Het schapen scheren was begonnen op keiharde rock en billy muziek en we trilden om half 7 ons bed uit:-( Niet leuk!Na ons ontbijt gingen we even een kijkje nemen en zagen tot onze verbazing dat ze 1 minuut en 20 seconden nodig hadden voor een schaap!!! Ze waren met 4 man dus het was lopende band werk met af en toe een slokje water tussendoor. Ongelovelijk en we werden uitgenodigd om ook een deel van het schaap te scheren en dat ging ik natuurlijk proberen. Het viel mee en ik had talent zei hij, komt mijn kappersvak toch weer naar boven.... Ook Ester ging als een speer. De wol werd geselecteerd in verschillende bakken door vakantie werkers en dat ging razendsnel. Na de lunch vroeg Ester of ik zin had om mee te gaan om te leren surfen op zee en dat wilde ik wel uitproberen. Het was gaan regenen en het vooruitzicht lokte me niet helemaal, want de temperatuur was ook tot 15 graden gedaald..... Buiten bij een hutje konden we omkleden.... en ik verbaasde me er over hoe warm een wetsuit aan voelde. Na wat droog oefenen op het strand gingen we voor het echie! De eerste golf was gelijk raak en ik bleef staan tot mijn grote vebazing. Nick de leraar vroeg of ik aan sport deed en zij dat ik een snelle leerling was hahaha..... wat een complimenten allemaal op een dag! Heerlijk! Ineens zagen we een paar dolfijnen om  ons heen zwemmen en genoten er dubbel van. Ze bleven een tijdje hangen rond ons en we vonden het geweldig. De golven waren best heftig en Nick gaf goede aanwijzingen wanneer we moesten beginnen met peddelen. Vet gaaf zeg om te doen en na een uurtje oefenen waren we best moe en gingen we nog even zwemmen om te kijken of de dolfijnen nog langskwamen, maar die zagen we niet meer. Daarna reden we door naar Slope Point, het meest zuidelijkste puntje van Nieuw Zeeland en het leek heel veel op de Highlands van Schotland, lekker ruig landschap en harde wind met prachtige rotspartijen. Lekker douchen, eten en op tijd naar bed en hopen dat de schapen niet allemaal geschoren hoefden te worden. Ze hadden er namelijk 4.000! Ik ging vandaag weer een stukje omhoog naar Manapouri en reed dit stuk iets sneller, want ik vond dit niet zo geweldig.  Bij Invercargill maakte ik een stadswandeling om de mooie architectuur te bekijken en het is een hele schone stad. Bij een baai wilde ik picknicken, maar het was vloed en reed door naar Tuatapere om dit langs de kant te doen. Bij Monwai duik ik een prachtig regenwoud in voor een wandeling. Er is enorm veel mos op de bomen en de grond en de varens zijn hier ook heel mooi en in verschillende soorten aanwezig. Een schommelende loopbrug een mooi stroompje en heel veel veschillende paddestoelen en daar kwam ik twee mannen tegen die het water controleerde en een ervan kwam oorspronkelijk uit... Groningen! Zij vertelden me dat als de paddestoel wit is aan de onderkant, dat ie giftig is en donkere niet. Leuk om dit te weten. Ik had een ander hostel geboekt voor  vandaag en die was weer ver buiten het dorp en daar had ik nu even geen zin in. Ik wilde de auto even en tijdje laten staan. Gelukkig had ik mazzel en vond een hostel aan het meer en ging gelijk een wandeling maken om uit te waaien en dat was heerlijk na de rit in de auto. Het uitzicht is rustig en pastte goed in de omgeving. In de keuken is iedereen weer gezellig aan het koken en ik sluit me aan en ontmoet een lief stel uit Frankrijk die al 13 jaar hier wonen en lekker op vakantie zijn. Ook zij hebben prachtige verhalen over meren, valeienen hoe vriendelijk ze de mensen vinden. De zandvliegjes zijn heel irritant en buiten lezen word niets en duik mijn bokkoude chaletje in.  Er staat voor vandaag een track door het kepler gebied van een uur of 3. Het is een deel waar je een drie daagse hutten tocht kan doen, maar ik zoek er een voor een dag en vind die natuurlijk. Het is een prachtige wandeling met een hoog jungle gevoel en een grote verscheidenheid aan paddestoelen van rood met witte stippen tot soorten die op aardapels lijken. Vogels zijn hier niet eenvoudig te spotten, maar geniet van hun veschillende geluiden. Terug bij mijn hostel wil ik nog even een rondje door het dorp, maar kom niet verder dan de rivier. Daar zit een stel uit het Noordereiland en zij zaten heerlijk te genieten van een wijntje. Ze vroegen of ik erbij kwam en kreeg een wijntje. In had nog wat kaas en brood en zij nog toastjes en zo bleven we lekker hangen tot het helaas ging regenen. Super gezellig en er kwam ook nog een Frans stel bij. Ieder had zijn reisverhaal en bijzonderheden en we probeerden die weer mee te nemen voor onderweg. In de keuken kwam ik een nederlandse reisgenoot tegen die het zuidereiland van boven naar beneden aan het fietsen..... oef.... stoer hoor! Hij had er nu 2,5 maand opzitten en dacht in een paar dagen beneden te zijn.

  • 19 Februari 2013 - 11:06

    Femke En Frank:

    Hé Jolanda,
    Het klinkt nog steeds erg mooi wat je allemaal meemaakt!
    Geniet er nog lekker van!
    Groetjes van ons

  • 19 Februari 2013 - 13:53

    Ellen:

    Tjonge jonge, een sneltrein van leuke momenten en mensen die je ontmoet. Je hebt ook nieuw talent ontdekt, altijd handig hier in de zomer als de schapen geschoren moeten worden :-).
    Geniet nog lekker deze weken!!
    Liefs Ellen en Cock

  • 19 Februari 2013 - 15:35

    Lilian:

    Hoi hoi,

    schapen scheren, als ze hier in de buurt iemand nodig hebben, dan zal ik je een seintje geven.......Lekker dat je het zo naar je zin hebt, je verdient het! Hier gaat het redelijk......het is alleen zo'n grijze dag maar de sneeuw is voorlopig weg....De vlindertuin is weer open en het is vakantietijd, dus druk....Ga straks een vakantie naar......Marokko boeken, hebben we wel zin in. Nou doei en tot het volgende verslag, dikke x

  • 19 Februari 2013 - 19:15

    Karin:

    Hoi Jolanda

    je maakt heel wat mee meid.het gaat je goed af het avonturieren. ik geniet van je verhalen. wij zijn inmiddels weer terug in het koude nederland, maar het was een warm welkom!. groet karin

  • 20 Februari 2013 - 09:46

    Abeltje:

    Wat en heerlijke verhalen, we genieten er enorm van. Lieve groetjes Frans en Abeltje

  • 22 Februari 2013 - 16:03

    Corrie:

    Nou Jolanda, die jazzballetlessen zijn dus niet voor niets geweest met dat dansen. Haha! Fantastisch meid wat je zoal tegenkomt op zo'n reis. Geniet ervan, ontzettend leuk om je zo een beetje te volgen.
    liefs, Corrie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Heerhugowaard

Nieuw Zeeland een droom die uitkomt!

Ja, Nieuw Zeeland....wie had gedacht dat ik daar nu naar toe zou gaan. Ik niet echt...het was er ineens...zonder aanleiding...zomaar ineens... ik schrok er zelf van.... en toch... het voelde zo verdomd goed! Er kwamen heel veel vervelende gebeurtenissen op mijn pad...bewust en onbewust...gewild en niet gewild....onverwachts en niet onverwachts. Het idee was er en ik kreeg het niet meer uit mijn hoofd. Degene die mij goed kennen zouden zeggen...wat ze in haar kop heeft, heeft ze niet in haar kont...Ik wilde er goed over na denken en gaf mezelf de tijd tot de zomervakantie van 2012...juni was voor mij de tijd dat ik wilde weten of het haalbaar was...en dat was het! Nu kwam het erop aan...alles op tijd regelen....wat moet ik doen...hoe moet ik het doen...wat ga ik allemaal regelen...te veel om over na te denken. Ik nam een reisadviseur in de arm en liet hem een goede vlucht voor me uitzoeken...helaas liet hij niets meer van zich horen en na (te) lang wachten heeft een oud collega van me de reis/vlucht op tijd en super goed voor me geregeld. De vertrekdatum was door omstandigheden niet haalbaar, maar het was een feit...ik vertrek...naar een van mijn dromen...Nieuw Zeeland...en Annelies ontmoeten in haar land en omgeving. Ik ga de bruiloft van haar oudste zoon meemaken en nog veel meer. Ik vind het heel spannend allemaal en ben heel benieuwd welke mooie, bijzondere, gekke en reislustige mensen ik ga ontmoeten. Hoe mijn reis gaat worden... dat laat ik lekker op me af komen. Ik zit lekker in de reisboeken en op internet te kijken om te kijken wat ik graag wil zien. Het aftellen is nu écht begonnen...nu toch nog lekker de kerstboom opzetten en mijn huis gezellig versieren met verlichting en accessoires...voor deze keer hang ik de kerstboom symbolisch op z'n kop aan het plafond... nog even en ik zit aan de andere kant van de aardbol...is het niet bijzonder om het zo te bekijken... was het maar zover en tot dan...genieten van de laatste voorbereidingen....

Recente Reisverslagen:

03 Maart 2013

Weerzien in Coromandel, prachtige wandeling en....

27 Februari 2013

Vintage, Wellington en 'thuiskomen'

24 Februari 2013

Credit card geblokkeerd en auto stopt ermee...

24 Februari 2013

Fjorden,Quinstown en prachtige uizichten!

19 Februari 2013

Schapen scheren, surfen en een wijntje.....
Jolanda

Actief sinds 15 Dec. 2012
Verslag gelezen: 446
Totaal aantal bezoekers 9226

Voorgaande reizen:

15 December 2012 - 03 Maart 2013

Nieuw Zeeland een droom die uitkomt!

Landen bezocht: