Sneeuw, afscheid en mijn droom! - Reisverslag uit Heerhugowaard, Nederland van Jolanda - WaarBenJij.nu Sneeuw, afscheid en mijn droom! - Reisverslag uit Heerhugowaard, Nederland van Jolanda - WaarBenJij.nu

Sneeuw, afscheid en mijn droom!

Blijf op de hoogte en volg Jolanda

26 Januari 2013 | Nederland, Heerhugowaard

Wow! Wakker worden met een bak sneeuw voor de deur vlak voordat ik op pad ga naar Schiphol is nou niet bepaald geruststellend voor een ritje op de weg. Dus vroeg uit de veren en zo snel mogelijk van huis, om zeker te zijn dat ik op tijd ben om te vertrekken. De gemeentewerkers zijn zich waarschijnlijk rot geschrokken en al vroeg gaan schuiven en strooien, dus.... ze wisten natuurlijk dat ik vanmorgen naar Schiphol ging en hebben extra hun best gedaan. Binnen een uur was ik er al met Naomi en konden lekker aan de Starbucks koffie:). De rest van de fam. hadden de sneeuw ook getrotseerd om mij uit te zwaaien. Met z'n allen een bakkie, zoenen, en natuurlijk janken.... en daar ging ik met mij rugzak op mijn avontuur tegemoet. We konden op tijd vertrekken, ware het niet dat een of andere .... het in zijn hoofd haalde om met zijn truck tegen het vliegtuig aan te botsen en je snapt het al denk... vlak voor de startbaan moesten we weet terug want het vliegtuig was te veel beschadigd... lekker...4 uur vertraging! Dat schiet lekker op. Ik zat al te rekenen of ik mijn volgende vliegtuig wel zou halen....ken net dacht ik. Na een goede vlucht landde ik op Hangzhou en mocht ik het laatste stuk voorin zitten om zo snel mogelijk door de douane te kunnen en naar mijn volgende vlucht pakken. Dat liep goed af dus. Na een korte vlucht van 2 uur naar Gangzhou had ik meer tijd (11 uur) :( om alles te regelen en rond middernacht ging ik voor mijn eindbestemming...Auckland! Daar was ik dan eindelijk en Annelies en Ruud stonden me op te wachten. Wat een welkom! Heerlijk! Kennis maken met hun prachtige huis en kinderen was heel leuk en warm. Lekker een wijntje voordat we allemaal gingen slapen en met Ruud mijn plan doorgenomen. De volgende dag een proefritje gemaakt om te kijken hoe ik met het verkeer en de auto om ging en ik was geslaagd hoor. Karin besloot een paar dagen met me mee te reizen en rond de middag gingen we naar Mount Maunganui. Daar mochten we in een strandappartement van vrienden van Ruud en Annelies overnachten. Dit lag aan het strand en dat was voor ons heerlijk. Na een uurtje besloten we even wat eten in het dorp te gaan halen en na een heerlijk glas wijn nog even een avond wandeling. Het geplande somerfestival was al afgelopen dus nog maar een wijntje thuis. De volgende dag met een strakblauwe lucht de Mount beklommen en genoten van het prachtige uitzicht. Met de auto zijn we via Tauranga Waihi, Whangamata, Tairua naar Hot water beach. Ze zeggen dat als je een gat graaf, heet water aan de oppervlakte komt. Nou dat wilde we wel proberen. Na een half uurtje in de zon met een heerlijk boek begon ik te graven...en te graven...en te graven. Nou mooi geen druppel heet water aan mij voeten hoor. Op een andere plek nog een keer geprobeerd en Karin keek lekker toe vanaf haar handdoek.... Ik gaf het op en zijn na een tijdje terug te gaan om een hostel te zoeken voor de nacht. We kwamen de eerste nederlanders tegen en die zeiden dat het heet water op bepaalde tijden was. Het heeft te maken met eb en vloed. Bij de receptie van een camping gevraagd hoe en wanneer het het beste was en dat was vanavond om 23.00 uur of morgen ochtend van 11.30 tot 14.30 uur. We besloten om de nacht op de camping te blijven in een hostel, nou ja na een beetje praten kregen we een hokje met twee eenpersoonsbedden en een koelkast voor de prijs van een bed in een hostel haha! Wij blij, want er was net een bus aangekomen met een hele groep backpackers.... heel aardige jongelui hoor. Met een bord fish en chips en een flesje wijn zijn we de avond goed doorgekomen. Rond 23.00 uur gingen we op weg naar het strand en dat was een hele bijzondere ervaring. Een aantal groepsleiders graven voor de backpackers een paar keer in het zand aan de vloedlijn en daar kwam het hete water. Zo heet zelfs dat je er niet eens in kon staan laat staan zitten. Af en toe kwam er een golf uit zee overheen en dat was een zalige verkoeling. Ik dook met mijn batterij tussen de jongelui om het ook te ervaren en dat was geweldig. Niet te lang hoor want anders verbrandde je je billen echt! Vet gaaf zeg. Na een tijdje weer door de donkere bossen terug naar ons geweldige hokje voor een nachtelijke nap. We waren op tijd weer wakker en na het ontbijt op weg naar Cathedral Cove waar we na een heerlijke wandeling op een prachtig strand met een soort grot uitkwamen. We kwamen even helemaal tot onzelf om daarna terug te wandelen en een bakkie doen in Cooks Beach. Daar was niet zoveel te beleven en we besloten om terug te gaan naar Annelies en te helpen met voorbereidingen voor de bruiloft voor morgen. Dan is de grote dag voor ze als hun oudste zoon Bjorn met Daphe gaat trouwen.

  • 26 Januari 2013 - 05:49

    Jolanda :

    Lieve allemaal,

    Wat fantastisch dat jullie allemaal gereageerd hebt op mijn blog. Ik heb weer een stukje bijgewerkt en hoop dat jullie erweer van zullen genieten.

    Liefs en een dikke vette kus van mij. xxxxxxxx

  • 26 Januari 2013 - 13:57

    Jan.:

    Ha die Jolanda,

    Wat een ontzettend leuk verhaal zeg!
    Zo te lezen geniet je volop en dat verdien je ook!
    En jij zit lekker met je batterytje in de zee en wij genieten nog 1 dagje van het winter weer hier en dan is alles weer weg.
    Geniet lekker en we kijken weer uit naar je volgende verhaal....

    Groetjes, Jan

  • 26 Januari 2013 - 15:07

    Ellen:

    Je hebt alweer genoeg beleefd en wat bijzonder van dat hete water zeg, leuk om mee te maken.
    Geniet lekker deze dagen en vooral op de bruiloft van Bjorn en Daphne. Gefeliciteerd namens ons.
    Groetjes Ellen en Cock x

  • 26 Januari 2013 - 16:13

    Trudy Buter:

    wat leuk om te lezen hoe je het hebt in nieuw-zeeland.
    je maak nu al fantastische dingen mee, geniet lekker van al die nieuwe ervaringen.
    groetjes trudy buter

  • 26 Januari 2013 - 17:40

    Abeltje:

    Lieve Jolanda,
    Wat een leuk verhaal, ik zie het al helemaal voor me. Fijn dat je een paar dagen met Karin optrekt, doe haar de groetjes. Heel veel plezier en een gave bruiloft. Liefs Frans en Abeltje

  • 26 Januari 2013 - 19:30

    Jacqueline Van Der Gragt:

    Wat een leuk verhaal Jolanda! Zo reizen we mooi een beetje met je mee!
    Groetjes, Jacqueline

  • 26 Januari 2013 - 19:32

    Anita Van De Eetclub:

    Wat een reis zeg, maar gelukkig kwam alles op zijn pootjes terecht. Je bent er net een paar dagen en dan al zoveel dingen meemaken, mooi om te lezen. Veel plezier en ik blijf je volgen. groetjes Anita

  • 26 Januari 2013 - 21:34

    Frank En Femke:

    He Jolanda,
    Wat fijn dat je goed aangekomen bent! Ga heerlijk genieten! Maar zo te lezen lukt dat wel!
    Liefs van ons 4!

  • 27 Januari 2013 - 20:37

    Lilian:

    Hee Jolanda,

    wat fijn dat je bij aankomst opgewacht werd en een goede vlucht had. Je avontuur is al snel begonnen.......mooie indrukken opdoen is aan jou wel besteed. Ga er vanuit dat je mooie foto's ga maken. Leuk uitgebreid reisverslag......geniet en tot het volgend reisverslag, x

  • 28 Januari 2013 - 16:29

    Martha En Kees:

    Hoi Jolanda,

    Spannend verhaal.
    Rijden ze daar links?
    Zat je op Schiphol ook achter het stuur? Goed dat ze dat niet wisten daar.
    Nog heel veel plezier.
    De buren zijn rustig...

  • 28 Januari 2013 - 20:07

    Sandra:

    Hoi Jolanda, gelijk vol het programma ingedoken zie ik. Er is in een week al veel gebeurd, maar wel allemaal leuke dingen. Als je tijd hebt is rivervalley.co.nz ook een aanrader voor de mooiste wildwater raft ervaring. Maar misschien staat ie al op je programma. De groeten aan Annelies en familie en geniet ervan.

  • 28 Januari 2013 - 20:57

    Tineke:

    Hè Jolanda wat gaaf om je reisverslag te lezen en wat leuk dat je de eerste dagen samen op pad bent gegaan. Zit je nog op de blaren? Liefs tineke

  • 28 Januari 2013 - 21:32

    Edwin:

    Wauw wauw en wel met gekleurde batterijen terug komen ok....wat moet het een mooie bruiloft zijn geweest. Genieten en nog eens genieten zo te zien op foto's
    Dikke knuffels van ons

  • 03 Februari 2013 - 16:10

    Hammy:

    Hoi Jo

    Wat leuk om te lezen dat je het naar je zin hebt. Gek hoor dat wij in de kou zitten en jij lekker in de warmte. Geniet er maar van.Je hebt het verdient. XXXX

  • 06 Februari 2013 - 10:38

    Son:

    Hey Lieve Jolanda,

    stoere reistijger!
    hahaha ik lees net je mail en ga meteeen kijken naar je verhalen, je bent nu al een weekje weg.
    ff genieten van je reis verslag xx son

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Heerhugowaard

Nieuw Zeeland een droom die uitkomt!

Ja, Nieuw Zeeland....wie had gedacht dat ik daar nu naar toe zou gaan. Ik niet echt...het was er ineens...zonder aanleiding...zomaar ineens... ik schrok er zelf van.... en toch... het voelde zo verdomd goed! Er kwamen heel veel vervelende gebeurtenissen op mijn pad...bewust en onbewust...gewild en niet gewild....onverwachts en niet onverwachts. Het idee was er en ik kreeg het niet meer uit mijn hoofd. Degene die mij goed kennen zouden zeggen...wat ze in haar kop heeft, heeft ze niet in haar kont...Ik wilde er goed over na denken en gaf mezelf de tijd tot de zomervakantie van 2012...juni was voor mij de tijd dat ik wilde weten of het haalbaar was...en dat was het! Nu kwam het erop aan...alles op tijd regelen....wat moet ik doen...hoe moet ik het doen...wat ga ik allemaal regelen...te veel om over na te denken. Ik nam een reisadviseur in de arm en liet hem een goede vlucht voor me uitzoeken...helaas liet hij niets meer van zich horen en na (te) lang wachten heeft een oud collega van me de reis/vlucht op tijd en super goed voor me geregeld. De vertrekdatum was door omstandigheden niet haalbaar, maar het was een feit...ik vertrek...naar een van mijn dromen...Nieuw Zeeland...en Annelies ontmoeten in haar land en omgeving. Ik ga de bruiloft van haar oudste zoon meemaken en nog veel meer. Ik vind het heel spannend allemaal en ben heel benieuwd welke mooie, bijzondere, gekke en reislustige mensen ik ga ontmoeten. Hoe mijn reis gaat worden... dat laat ik lekker op me af komen. Ik zit lekker in de reisboeken en op internet te kijken om te kijken wat ik graag wil zien. Het aftellen is nu écht begonnen...nu toch nog lekker de kerstboom opzetten en mijn huis gezellig versieren met verlichting en accessoires...voor deze keer hang ik de kerstboom symbolisch op z'n kop aan het plafond... nog even en ik zit aan de andere kant van de aardbol...is het niet bijzonder om het zo te bekijken... was het maar zover en tot dan...genieten van de laatste voorbereidingen....

Recente Reisverslagen:

03 Maart 2013

Weerzien in Coromandel, prachtige wandeling en....

27 Februari 2013

Vintage, Wellington en 'thuiskomen'

24 Februari 2013

Credit card geblokkeerd en auto stopt ermee...

24 Februari 2013

Fjorden,Quinstown en prachtige uizichten!

19 Februari 2013

Schapen scheren, surfen en een wijntje.....
Jolanda

Actief sinds 15 Dec. 2012
Verslag gelezen: 524
Totaal aantal bezoekers 9231

Voorgaande reizen:

15 December 2012 - 03 Maart 2013

Nieuw Zeeland een droom die uitkomt!

Landen bezocht: