Genieten, genieten en go with the flow - Reisverslag uit Heerhugowaard, Nederland van Jolanda - WaarBenJij.nu Genieten, genieten en go with the flow - Reisverslag uit Heerhugowaard, Nederland van Jolanda - WaarBenJij.nu

Genieten, genieten en go with the flow

Blijf op de hoogte en volg Jolanda

31 Januari 2013 | Nederland, Heerhugowaard

Na de bruiloft zou ik nog een dagje blijven, maar de gezelligheid kent daar geen tijd en ik laatme lekker meeslepen. Na een heerlijke rustige dag onder de veranda,want het was te heet in de zon, besloot ik de vejaardag van Annelies lekker mee te vieren de volgendedag. 's Avonds kwamen Bjorn enDaphnelangs om de kado's uittepakken en de kaarten voor te lezen die ze op de bruiloft hadden gehad. Heel gezellig metweer een wijntje en een kaasje erbij. Annelies werdde volgende dag lekker verwend met mooie kado's en ze besloot met z'n allen naar de rivier te gaan met de jetski! Vet gaaf en ik mocht achterop met de drie jongens erachteraan op de bodyboard. Ze probeerde elkaar eraf te duwen en dat lukte aardig! Dikke lol hadden ze, want ze zijn niet zo vaak met elkaar samen thuis. Daarna ging ik nog een ritje met Ruud keihard over het water en het leeg wel of ik een facelift kreeg. Mijn oogleden en wangen wapperden in de wind :-). Na een overheerlijke picknick, een rondje in de kayak en zwemmen met de slierten zeewier tussen mijn tenen, gingen we op naar huis. Ter ere van haar verjaardag trakteerde Annelies ons op eten bij de Tai. Verrukkelijk zeg en een superleuke verrassing! Thuis nog even nagekletst en we lagen op tijd in ons mandje. 30 jan. nog een verjaardag van tante Em met nog meer kadotjes en lieve kaarten uit nederland. En toen ging ik echt op pad. Na het afscheid van iedereen ging ik met mijn mooie bolide op weg naar Taupo. Het was vrij rustig op de weg en na twee uurtje kwam ik langs Huka Falls. Een prachtige stroming van verschillende watertjes die uitmonden in een woeste waterpartij. Geweldig om te zien en het water was prachtig helder turkois. Te woest om in te springen, maar het trok wel hoor! Heerlijk rondgewandeld en weer op weg naar mijn nieuwe onderkomen in Taupo. Het eerste hostel was vol en bij de tweede had ik meer geluk. Het wa om de hoek dus zo gevonden. Het was gelijk een gezelige drukte van allemaal mensen jong en oud uit alle windstreken. De pannen in de keuken stonden met veschillende sorten geuren en lekkers om te eten en ik zocht er ook een paar voor een heerlijke pasta. Al gauw aanspraak met een Zwitserse man die aan de risotto ging. Zag er heel vies uit..... We raakten aan de praat en er bleek de volgende ochtend een 7uur durende wandeling te zijn naar een vulkaan. Dat leek me wel wat en ik kon me nog net opgeven. E was ook een nederlandse jongen die zijn reis er al wer bijna op had zitten. Ik ging er op tijd in, want de wekker ging om kwart voor 5!!,! En dat op mijn vakantie nog wl! Met zes man op de kamer dacht ik dat word weinig slapen, maar het viel mee. Ik werd rond 3uur wakker van een enorme snurker uit Tjechie en de volgende keer :-)geef ik hem een mep met mijn tassie!! Het wa een bus reis van anderhalf uur en de wandeling was heel zwaar. Over rotspaden heel veel omhoog naar prachtige uitzichten. Als je dan boven staat is het een hele overwinning en smaakt naar meer. Ik besloot de vulkaan op te gaan. Ik merk datmijn conditie erg achteruit is gegaan en moet halverwege stoppen van vermoeidheid. Toch heel ver gekomen en ik was heel trots op mezelf! De wandeling terug was ook gevaarlijk, want met al het losliggende gesteente glij je zo een eind naar beneden. Rustig slijdend afdalen alsof je in de sneeuw bent en heelhuids aan gekomen. De wandeling terug naarde bus was net lang genoeg en doodmoe de bus weer in. In Taupo liet ik me bij het meer eruit zetten voor een frisse duik. Ik had echter een essentiel ding thuis gelaten......mijn bikini.... dus toen maar in mijn kleren een duik nemen haha! Bijna alles uit te drogen in de heerlije zon en weer op weg naar mijn hostel om er toch nog een extra nacht bij die snurker de boeken!!! Word vevolgd. xx

  • 31 Januari 2013 - 18:16

    Lilian:

    Hee Jo,

    zo jij hebt je dagen goed besteed........een zeven uur durende wandeling, nou ik vind het wat. Wat lees ik nou, geen conditie??? Zal wel omdat je ws de hoogte inging. Heerlijk lijkt me die zon. dat wil ik ook wel. De sneeuw is weg en nu lijkt het met vlagen op de herfst (heel veel waaien). Mooi dat je gelijk aanspraak heb, op die snurkende man na dan.........en alweer bijna een week op pad.....Geniet lekker (maar dat doe je al). Dikke x

  • 01 Februari 2013 - 12:41

    Femke E Frank:

    Hé Jo, ziet er goed uit! Geniet er lekker van! Hier is het regenachtig! Worden jaloers van jouw mooie foto's! Groetjes uit Zwaag

  • 03 Februari 2013 - 18:40

    Martha En Kees:

    Hoi Jolanda,

    Lekker bezig!!!!!
    Hier liep je nog mank. Gaat goed met je blessure zo te horen. Dat is goed nieuws.
    Snurken Tjechen anders dan Hollandse mannen...
    Hou vol hé en geniet.

    gr

    Martha en Kees

  • 03 Februari 2013 - 20:52

    Hanneke:

    Hallo Jolanda ik heb je verslag op je blog gezien wat een gave foto,s doe voorzichtig en geniet er goed van .

    groetjes Hanneke en Ger

  • 04 Februari 2013 - 15:34

    Yvon:

    Hey wijffie, wat ben ik jaloers op je zeg!!!!!
    geweldig mooie foto's , ziet er prachtig en erg gezellig uiut allemaal:)
    volgens mij geniet je met volle teugen:) hou vol meis en ik blijf je volgen.

    dikke knuf van ons x x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Heerhugowaard

Nieuw Zeeland een droom die uitkomt!

Ja, Nieuw Zeeland....wie had gedacht dat ik daar nu naar toe zou gaan. Ik niet echt...het was er ineens...zonder aanleiding...zomaar ineens... ik schrok er zelf van.... en toch... het voelde zo verdomd goed! Er kwamen heel veel vervelende gebeurtenissen op mijn pad...bewust en onbewust...gewild en niet gewild....onverwachts en niet onverwachts. Het idee was er en ik kreeg het niet meer uit mijn hoofd. Degene die mij goed kennen zouden zeggen...wat ze in haar kop heeft, heeft ze niet in haar kont...Ik wilde er goed over na denken en gaf mezelf de tijd tot de zomervakantie van 2012...juni was voor mij de tijd dat ik wilde weten of het haalbaar was...en dat was het! Nu kwam het erop aan...alles op tijd regelen....wat moet ik doen...hoe moet ik het doen...wat ga ik allemaal regelen...te veel om over na te denken. Ik nam een reisadviseur in de arm en liet hem een goede vlucht voor me uitzoeken...helaas liet hij niets meer van zich horen en na (te) lang wachten heeft een oud collega van me de reis/vlucht op tijd en super goed voor me geregeld. De vertrekdatum was door omstandigheden niet haalbaar, maar het was een feit...ik vertrek...naar een van mijn dromen...Nieuw Zeeland...en Annelies ontmoeten in haar land en omgeving. Ik ga de bruiloft van haar oudste zoon meemaken en nog veel meer. Ik vind het heel spannend allemaal en ben heel benieuwd welke mooie, bijzondere, gekke en reislustige mensen ik ga ontmoeten. Hoe mijn reis gaat worden... dat laat ik lekker op me af komen. Ik zit lekker in de reisboeken en op internet te kijken om te kijken wat ik graag wil zien. Het aftellen is nu écht begonnen...nu toch nog lekker de kerstboom opzetten en mijn huis gezellig versieren met verlichting en accessoires...voor deze keer hang ik de kerstboom symbolisch op z'n kop aan het plafond... nog even en ik zit aan de andere kant van de aardbol...is het niet bijzonder om het zo te bekijken... was het maar zover en tot dan...genieten van de laatste voorbereidingen....

Recente Reisverslagen:

03 Maart 2013

Weerzien in Coromandel, prachtige wandeling en....

27 Februari 2013

Vintage, Wellington en 'thuiskomen'

24 Februari 2013

Credit card geblokkeerd en auto stopt ermee...

24 Februari 2013

Fjorden,Quinstown en prachtige uizichten!

19 Februari 2013

Schapen scheren, surfen en een wijntje.....
Jolanda

Actief sinds 15 Dec. 2012
Verslag gelezen: 318
Totaal aantal bezoekers 9228

Voorgaande reizen:

15 December 2012 - 03 Maart 2013

Nieuw Zeeland een droom die uitkomt!

Landen bezocht: